Om dat het gebruik maken van Google Adwords geld kost per klik, is het van groot belang dat er wordt getarget op de juiste klanten. Over het algemeen leveren relevante klanten de meeste conversies op en zijn dan ook de investering waard. Met behulp van Google Adwords is het mogelijk heel specifiek te adverteren om op een zo efficiënte manier te werk te kunnen gaan.
Wat is Google Adwords?
Google heeft haar eigen advertentieprogramma genaamd ‘Google Adwords’. Binnen dit programma kunnen hele specifieke advertentie worden gemaakt om op deze manier de juiste doelgroep te bereiken. De advertentie zal worden getoond als er op bepaalde zoekwoorden gezocht wordt die door de klant als relevante zoekwoorden zijn ingegeven. Op basis van kwaliteit scores wordt de positie van de advertentie bepaald.
De voordelen van Google advertenties
Door gebruik te maken van Google Adwords ben je ten alle tijden zeer goed vindbaar op het zoeknetwerk van Google. Elke betalende klant krijgt een bevoorrechte positie ten opzichte van de onbetaalde klanten. Dit geeft je bedrijf de kans om op te vallen tussen alle andere concurrenten binnen dezelfde branche. Je betaald alleen als er daadwerkelijk op een advertentie geklikt wordt, de kosten die je maakt zijn volledig zelf beheersbaar. Er kan worden gekozen voor een maximale uitgave per dag of per maand.
Door gebruik te maken van Google Adwords kan er heel specifiek worden ingespeeld wie de advertentie ziet een wanneer de advertentie getoond wordt binnen Google. Door het tonen van de advertentie aan alleen relevante bezoekers, betaal je geen onnodige kosten vergroot je dan kans op relevante voltreffers(kliks). Deze relevante kliks hebben een groteren kans om omgezet te worden in een conversie. Na het invullen van de zoekwoorden waar men op gevonden, kan er ook gebruik worden gemaakt van een woordenlijst met uitsluitingswoorden. Op deze manier kan er heel specifiek worden bepaald wanneer de advertentie wel of niet getoond zal worden.